Diakonia ja lähetystyö Rääkkylän lähikirkossa

Diakonia ja lähetystyö Rääkkylän lähikirkossa koostuu erilaisista ryhmistä, tapahtumista, tempauksista, asiakasvastaanotosta, kotikäynneistä ja syntymäpäiväkäynneistä. Näistä löytyy lisää tietoa alempana, tapahtumakalenterista ja kirkollisista ilmoituksista. Lämpimästi tervetuloa mukaan toimintaan!

Tarinatupa

Tarinatupa on kaikenikäisten kohtaamispaikka. Sen toimintaa pyörittävät seurakuntalaiset. Tarinatuvalla on mahdollisuus kahvitella ja viettää aikaa mukavan yhdessäolon merkeissä. Tarinatupa on avoinna syyskuusta toukokuuhun tiistaisin klo 11-13. Klo 12 seurakunnan työntekijä tai vapaaehtoinen pitää hartauden Tarinatuvalla. Tarinatuvalta saa informaatiota ajankohtaisista asioista ja se on myös erilaisten tapahtumien pitopaikka. Tarinatuvan toisessa päässä sijaitsee lähetyksen kirpputori. Kirpputori on avoinna tiistaisin klo 10-14 ja torstaisin klo 13-17. Kirpputorin tuotto lahjoitetaan Suomen Lähetysseuran nimikkolähettien tekemän työn hyväksi. Kirpputorille otetaan puhtaita, ehjiä, käyttökuntoisia taloustavaroita ja vaatteita. Tilan pienuuden vuoksi myyntipaikalle ei voida ottaa isokokoisia tavaroita (esim. huonekaluja). Työtä kirpputorilla tehdään vapaaehtoisvoimin.

Etsijäinpiiri

Kaipaatko keskusteluyhteyttä pienryhmässä? Koetko elämässäsi yksinäisyyttä, väsymystä, toivottomuutta tai oletko huolissasi päihteidenkäytöstäsi? Rohkaise itsesi ja tule Etsijäinpiiriin keskustelemaan tai vain kuuntelemaan.

Kokoontumiskerrat Tarinatuvalla keväällä 2024

Ti 16.1. klo 13          Ti 30.1. klo 13

Ti 13.2. klo 12          Ti 27.2. klo 13

Ti 12.3. klo 13          Ti 26.3. klo 13

Ti 9.4. klo 13            Ti 23.4. klo 13

Ti 7.5. klo 13

Lähetyspiiri

Lähetyspiiri kokoontuu Tarinatuvalla n. kerran kuukaudessa torstaisin klo 12. Kevään 2024 kokoontumiset ovat 15.2., 14.3. ja 18.4. Ke 8.5. on lähetysväen retkipäivä.

Peittotalkoot

Peittotalkoita järjestetään kaksi kertaa kevätkaudella ja kerran syyskaudella. Kevään 2024 peittotalkoot ovat 21.3. ja 25.4. klo 10-14 alasalissa. Valmiit tilkkupeittot lähtevät eteenpäin Pohjois-Karjalan Kansanlähetyksen toiminnan kautta. Tilkut neulotaan kotona (15 cm x 15 cm, ei mielellään puuvillalankaa). Ompelukerta on samalla sosiaalinen tapahtuma. Neulojia ja ompelijoita mahtuu myös lisää mukaan.

Tarinatupa
Tarinatupa os. Kinnulankuja 4