Jumalanpalveluselämä ja musiikki Rääkkylän lähikirkossa

”Ilo valtasi minut, kun kuulin sanan: Me lähdemme Herran huoneeseen!” (Ps.122:1)

Jumalanpalvelus on seurakunnan viikoittainen juhla ja kokoontuminen, jossa Jumala puhuttelee meitä. Kristityt ovat alusta lähtien kokoontuneet yhteen rukoilemaan, laulamaan hengellisiä lauluja, lukemaan pyhiä tekstejä, muistamaan pyhää kastettaan ja viettämään ehtoollista (Apt.2:42–47). Jokainen sunnuntaiaamu muistuttaa meitä Kristuksen ylösnousemuksesta.

Rääkkylän lähikirkossa jumalanpalvelukset pidetään Kylän kappelissa, paitsi kesä-, heinä- ja elokuussa kauniissa ja suuressa Rääkkylän puukirkossa.

Jumalanpalvelukset pidetään kolmena viikonloppuna kuukaudessa, pyhisin klo 10. Lähikirkossa on mahdollista, että jumalanpalvelus pidetään myös muuhun kellonaikaan. Niin kutsuttujen juhlapyhien tai kaksoispyhien aikaan, kun monta pyhää on peräjälkeen, ei välttämättä kappeliseurakunnassa vietetä jumalanpalvelusta, tai se pidetään vaikkapa Niemisen kappelissa (esim. 2. pääsiäispäivä).

Jumalanpalvelusten alkamista kannattaa tarkkailla kirkollisista ilmoituksista ja tapahtumakalenterista.

Näkymä Rääkkylän kirkosta alttarille

Tervetuloa kirkkokuoroon!

Rääkkylän lähikirkossa on vireä, joustavissa kokoonpanoissa toimiva kirkkokuoro, joka toimii jumalanpelveluskuorona, järjestää laulajaisia, vierailuja, laulaa ja laulattaa missä milloinkin tarvitaan. Ohjelmisto on monipuolisesti vanhempaa ja uudempaa, helppoa ja haastavampaakin 1-4-äänistä. Lähikirkon kuoron toimintaa on mukavasti virkistänyt myös yhteistyö muiden Kiteen seurakunnan kuorojen kanssa.

Kuoroa ohjaavat Annikki Logrén ja Pertti Häkkinen.

Kevätkauden 2024 harjoitukset alkavat ke 24.1.2024 klo 16.00 - 17.30  ja jatkuvat keskiviikkoisin Osuuspankin yläsalissa. Tervetuloa mukaan!

Vireä kirkkokuoro toivottaa aina myös uudet laulajat tervetulleiksi joukkoon. Kuorossa laulaminen on mitä parhain tapa olla rakentamassa seurakuntaa. Samalla itsekin virkistyy ja tulee ravituksi.

Koronan jälkeen vihdoin isommalla joukolla Osuuspankin "yläsalissa"! -kuva Raili Luukkainen 21.9.2021

Kysy lisää:

Rääkkylän kirkkokuoro ry

Annikki Logrén 050 5389055 annikki.logren(at)gmail.com

Sirkka-Liisa Vuorjoki, puheenjohtaja 050 4650044

Raili Luukkainen, sihteeri 040 4102741

Ehtoollispöytä
Matkalla on ruokanani, juomanani ruumiisi ja veresi. Hengen nälkä kasvaa yhä, Herra pyhä, antimista pöytäsi"