Kehitysvammatyö

Diakoniatyössä järjestetään vuosittain kehitysvammaisille leiripäivä Kiteen seurakuntakeskuksella.

Seurakunnan työntekijät vierailevat säännöllisesti Palokin toimintakeskuksella sekä Kastehelmikodissa hartaushetkiä pitämässä. Rääkkylän Viherlaaksossa on kehitysvammaisten pyhäkoulu kerran kuukaudessa.

Hatut rivissä.

Vammaistyö

Näkövammaisten kerho kokoontuu kerran kuukaudessa Kiteellä. Näkövammaisten kerhossa on vapaaehtoisena ohjaajana Anja Tuhkanen. Teemme yhteistyötä Pohjois-Karjalan Näkövammaiset ry:n kanssa.

Liikuntarjoitteisille järjestetään vuosittain virkistyspäiviä yhteistyössä SiunSoten kanssa.

Romanit

Diakoniatyössä kohtaamme romaneja kotikäynneillä, asiakasvastaanotolla, yhteisessä joulujuhlassa ja leiritoiminnassa.

Omaishoitajat

Omaishoitajien ryhmä kokoontuu kuukausittain Kiteellä. Omaishoitajien kanssa teemme yhteistyötä Keski-Karjalan Omaishoitajat ry:n kanssa. Vuosittaiseen toimintaan kuuluu myös leiripäivä tai retki. SiunSoten järjestämä omaishoidon asiakasraati kokoontuu Kiteen seurakuntakeskuksella pari kertaa vuodessa.

Kuvassa näkyy Mäntyniemen kartanon sali, jossa muotokuvatauluja seinällä sekä iso pöytä tuolit ympärillään.
Näkövammaisten kerho vieraili kesällä 2022 Kesälahdella Mäntyniemen kartanossa.

Rääkkylän lähikirkko
Kinnulantie 5
82300 RÄÄKKYLÄ

Mielenterveys- ja päihdetyö