Kodin siunaus

"Sinä, Herra, olet siunannut sitä, ja niin sillä on aina oleva siunaus." (1.Aik.17:27)

"Ja kun tulette johonkin taloon, sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle kodille.'" (Luuk.10:5)

Kodin siunaamisen on lyhyt rukoushetki jossa kiitetään kodista. Samalla pyydetään Jumalan siunausta ja rakkautta kodille ja sen asukkaille ja siellä vieraileville.

Kodin siunaamisen voi toteuttaa monella tapaa: yhdistää se vaikka tupaantuliaisiin, kastetilaisuuteen tai muun perhejuhlan yhteyteen. Usein koti siunataan muuton jälkeen tai ensimmäistä yhteistä kotia perustettaessa. Myös vapaa-ajan asuntoja sekä muita tiloja voidaan siunata.

Jos haluat kodin siunaamisen, niin ole rohkeasti yhteydessä seurakuntamme pappeihin. Papin kanssa voi tarkemmin sopia kodin siunaamisen käytännönjärjestelyistä.

Kodin siunaamisesta löytyy lisää tietoa myös kirkon nettisivuilta.

Kodin siunaaminen kasteen yhteydessä, kuvassa pappi ja perhe.