Hautapaikka

Kiteen seurakunnan hautausmailla voidaan hautausmaasta riippuen haudata arkku- ja uurnahautaan.

Arkkuhauta voi käsittää kaksi päällekkäistä hautasijaa (syvä- ja matalahauta) tai yhden hautasijan (matalahauta). Uurnia voidaan haudata erikseen uurnille varattuihin hautapaikkoihin tai vaihtoehtoisesti arkkuhautapaikkaan. Hautapaikkavarauksia lähisukulaiset voivat tehdä kuolemantapauksen yhteydessä.

Hautaoikeus

Kiteen seurakunta luovuttaa kuolemantapauksen yhteydessä hautaoikeuden joko 25 vuoden tai 50 vuoden määräajaksi.

Hautaoikeutta on määräajan jälkeen mahdollisuus jatkaa. Mikäli hautaoikeuden haltija haluaa luopua hautaoikeudesta ennen hallinta-ajan päättymistä, sen voi luovuttaa seurakunnalle lomakkeet osiosta löytyvällä hautaoikeuden luovutuslomakkeella. Hallinta-ajan päätyttyä hautaoikeus lakkaa ilman erillistä irtisanomista ja hauta palautuu seurakunnalle.

Hautaamiseen ja hautaoikeuteen liittyvät maksut löytyvät hautaushinnastosta.

Puistotyön esimies
Hautauspalvelut
Palomäentie 12 b
82500 KITEE
Seurakuntamestari
Rääkkylän lähikirkko
Hautauspalvelut Kiinteistöpalvelut
Kinnulantie 5
82300 RÄÄKKYLÄ

Työpäivät pääsääntöisesti perjantai, lauantai ja sunnuntai.