Syntymä on lahja

"Herra tämän teki, Herra teki ihmeen silmiemme edessä. Tämän päivän on Herra tehnyt,
iloitkaa ja riemuitkaa siitä!" (Ps.118:23-24)

Jokainen meistä on Jumalan luoma, arvokas ja tärkeä. Jokainen syntymä on ihme ja lahja samalla kertaa. Sitä lahjaa on syytä juhlistaa eri tavoin ja mahdollisuuksien mukaan läheisten, sukulaisten ja ystävien kanssa. Myös seurakunta haluaa olla mukana arjessa ja juhlassa.

70 ja 80 vuotiaat

Kiteen seurakunta järjestää kaikille 70 ja 80 vuotta täyttäville yhteisen juhlan Kiteellä, Kesälahdella ja Rääkkylässä. Päivänsankarit saavat henkilökohtaisen kutsun juhlaan. Halutessasi voit kutsua seurakunnan työntekijän syntymäpäiväjuhlaan kotiisi.

90, 95 ja 100 vuotiaat

Kiteen seurakunnan työntekijä ottaa yhteyttä etukäteen 90, 95 ja 100 vuotiaaseen syntymäpäiväsankariin tai hänen omaisiinsa ja mahdollisesta vierailuajankohdasta sovitaan yhdessä.

Kymppisynttärit

Seurakunta järjestää kaikille 10-vuotta täyttäville yhteisen juhlan jonain syksyn arki-iltana seurakuntakeskuksessa. Sankareille lähetetään kutsut kotiin. Juhlaan kuuluu hartaus, laulua, yleensä vieraileva esiintyjä ja lopuksi herkkupöytä.

3-vuotissynttärit

Seurakunta järjestää yhteiset syntymäpäivät myös kaikille kolme vuotta täyttäville, sankareille lähetetään omat kutsut kotiin. Juhla pidetään jonain syksyn arki-iltana seurakuntakeskuksessa. Juhlaan kuuluu hartaus, mahdollinen vieraileva esiintyjä tai oma esitys sekä herkkupöytä.

Lisäksi seurakunta lähettää onnittelukortteja

Jos seurakunnan työntekijöiltä toivotaan vierailua muuna ajankohtana, niin olkaa rohkeasti yhteydessä kirkkoherranvirastoon.

Lasten askarteluja.