Taloudellinen avustaminen

Kiteen seurakunnan diakoniatyössä kohdataan taloudellisissa vaikeuksissa olevia henkilöitä vastaanotolla ja kotikäynneillä. Seurakunnan myöntämä taloudellinen avustaminen on lähinnä avustusta ruokaan. Seurakunnan avustustoiminta on aina harkinnanvaraista ja kertaluonteista. Taloudellisissa asioissa toimistolla asioivilla tulee olla aina mukana tositteet koko taloutensa tuloista ja menoista (esim. toimeentulotukipäätös).

Soppalounas

Diakoniatyö järjestää torstaisin soppalounaan vähävaraisille Hakatalojen asukastuvalla syys-toukokuulla. Soppalounas on tarjolla klo 11-12.

Elintarvikejakelu

Rääkkylän Tarinatuvalla on pääsääntöisesti joka toinen maanantai klo 10 elintarvikejakelu vähävaraisille. Tarkista ajankohta kirkollisista ilomoituksista.

Kärpässieni, jossa ikäänkuin kasvot: silmät ja suu alaspäin
Joskus talousasiat painaa mieltä.... :( Tule rohkeasti kertomaan ja mietitään yhdessä ratkaisuja ongelmiin
Kiteen diakoniatoimiston kyltti

Diakoniatoimistot avoinna:

Kiteen srk-keskuksella, Kappelintie 4:     Rääkkylän kappelisrk:n virastolla:           Kesälahden kirkolla:

avoin päivystys ma klo 9-11                        ajanvarauksella p. 0504670375                    ajanvarauksella p. 0505948385

Muina aikoina ajanvarauksella.

Rääkkylän lähikirkko
Kinnulantie 5
82300 RÄÄKKYLÄ

Mielenterveys- ja päihdetyö

Kiteen lähikirkko