Rippikoulutyö

Ilmoittautuminen vuoden 2024 rippikouluihin

Ilmoittautuminen vuoden 2024 rippikouluihin on päättynyt.

Rippikoulussa perehdytään tarkemmin siihen kristilliseen uskoon, johon seurakunnan jäsenet on kasteen kautta liitetty.

Rippikoulu käydään yleensä sinä vuonna, kun täyttää 15 vuotta, mutta sen voi käydä myöhemminkin. Rippikoulun voi käydä vaikka ei olisi seurakunnan jäsen, mutta vain seurakunnan jäsenet voidaan konfirmoida. Rippikoulun voi myös käydä muualla, kuin oman seurakunnan järjestämässä rippikoulussa, esim. monet kristilliset järjestöt järjestävät erilaisia rippikouluja.

Rippikoulun käyminen oikeuttaa kirkolliseen avioliittovihkimiseen. Konfirmoidulla seurakunnan jäsenellä on oikeus toimia kummina, osallistua itsenäisesti ehtoolliselle, 16-vuotias saa äänestää seurakuntavaaleissa sekä 18-vuotta täytettyään hän voi asettua ehdokkaaksi seurakunnallisissa vaaleissa.

Kiteellä rippikouluun osallistuu yli 90 % ikäluokasta. Ehdottomasti suosituin rippikoulumuoto on leiririppikoulu. Leirejä järjestetään hiihto- ja kesäloman aikana.

Kädet ristissä
"Emme tiedä voimasi määrää. Salaisuus suuruutes on. Kasvata lapseesi luottamus loppumaton." (Pekka Ruuska)
alba ja tennarit