Diakoniatyö

Diakoniatyö on kristilliseen rakkauteen perustuvaa palvelua, se auttaa ihmistä kokonaisvaltaisesti. Diakoniatyö etsii ihmisiä, joita kukaan muu ei auta tai joilla on elämässä erityisen vaikeaa ja ahdistavaa.

Diakoniatyö sisältää:

Diakoniatyöntekijät tekevät kotikäyntityötä, pitävät ryhmiä, kerhoja ja hartaushetkiä sekä ovat tavattavissa diakoniatoimistolla asiakasvastaanotossa. Kesäaikaan diakoniatyössä tehdään retkiä ja pidetään leiripäiviä eri asiakasryhmille.

Kaikki diakoniatyöntekijät toimivat asiakasvastaanotolla taloudellisten asioiden neuvonantajina. Vuosittainen Yhteisvastuukeräyksen suunnittelu ja toteutus kuuluvat myös jokaiselle diakoniatyöntekijälle. Kaikki diakoniatyöntekijät tekevät laaja-alaisesti diakoniatyötä, lisäksi jokaisella on omat vastuualueet, jotka on mainittu yhteystietojen yhteydessä.

Kaksi talonmuotoista koristetta ikkunalaudalla, joissa sydän sisällä.
Avoin virsikirja auton kojelaudalla, edessä avoin tie.

Rääkkylän lähikirkko
Kinnulantie 5
82300 RÄÄKKYLÄ

Mielenterveys- ja päihdetyö

Kiteen lähikirkko
82500 KITEE

Diakoninen perhetyö, Kehitysvammatyö, Kotimaanapu.fi- yhteyshenkilö, Omaishoitajien kanssa tehtävä työ

Kiteen lähikirkko
82500 KITEE

surutyö, vammaistyö sekä työ romanien parissa

Kesälahden lähikirkko
Taipaleentie 9
59800 Kesälahti

Vanhustyö ja lähimmäispalvelu Työpäivät pääsääntöisesti ti-to

Seurakuntapastori
82500 KITEE

Viikkovapaat maanantai ja tiistai.