Päiväkerho

Päiväkerhot Kiteellä

Kiteen seurakunnan päiväkerho on 3-6-vuotiaiden lasten varhaiskasvatusta. Luovuus, leikit, kädentaidot, liikunta ja uusien asioiden tutkiminen kuuluvat päiväkerhon arkeen. Päiväkerhossa käsitellään kristillisiä asioita lapsentasoisesti ja elämyksellisesti kirkkovuoden teemojen mukaan. Toiminnan tavoitteena on tukea lapsen kokonaisvaltaista kasvua ja kehitystä yhdessä vanhempien kanssa. Päiväkerhossa koetaan pyhyyttä ja hiljaisuutta, pohditaan ja ihmetellään elämän kysymyksiä aikuisten ja toisten lasten seurassa. Päiväkerhon voi aloittaa sen vuoden syksyllä, kun saman vuoden aikana täyttää tai on täyttänyt kolme vuotta.

Päiväkerhot kokoontuvat Kiteen seurakuntakeskuksessa (Kappelintie 4) ja ne ovat maksuttomia.

Kaikki kerhot on tarkoitettu vv. 2017-2020 syntyneille ja niihin pitää lapsi ilmoittaa.

Päiväkerhojen kokoontumispäivät ja -ajat ovat seuraavat:

• Metsähiiret maanantaisin klo 13-16
    • kerhon teemana on luonto (lähimetsässä kokoontuva kerho)
  • Hyppyhiiret tiistaisin klo 9-12
    • kerhon teemana on liikunta ja retket
  • Taidehiiret torstaisin klo 13.30-16
    • kerhon teemana on musiikki ja kädentyöt

Talviloma 4.-10.3.2024 (vk 10) ja pääsiäisloma 25.3.-1.4.2024.

Tervetuloa viettämään mukavia kerhohetkiä kanssamme!

Tiedustelut ja ilmoittautumiset: Teija Puustinen, puh. 040 7391 886

Päiväkerho Rääkkylässä

Rääkkylässä 3-5 -vuotiaiden päiväkerho kokoontuu maanantaisin klo 9-11 Säteen taskussa. Monipuolinen päiväkerho-ohjelma kehittää useita lapsen persoonallisuuden osa-alueita. Kerhon hartaushetkissä käsitellään lapsilähtöisesti kirkkovuoden teemoja. Lisäksi kerhokerta sisältää vaihtelevasti laululeikkejä, käden työtä (mm. askartelua, maalausta, muovailua), vapaata ja ohjattua leikkiä ja satuhetkiä.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset Mariitta Saarinen, puh. 050 467 0374.

Tervetuloa kerhoon!

Lastenohjaaja